Social Icons

.

Pages

9 Απριλίου 2011

Τα πιο γρήγορα τρένα στον κόσμο

Υπάρχουν τρένα, τα οποία διασχίζουν την απόσταση μεταξύ των πόλεων πιο γρήγορα απ’ότι ένα αεροπλάνο, προς όφελός τους είναι και το γεγονός,

ότι δεν χρειάζεται να περιμένετε στον σταθμό μια ή δυο ώρες πριν την αναχώρησή τους, επίσης δεν επηρεάζονται από την ομίχλη, δεν υπάρχει πολύς έλεγχος πριν να ξεκινήσετε, ούτε κάποιος θα σας χάσει τις αποσκευές. Ακόμα και το ταξίδι σ’αυτά τα τρένα αποτελεί μια απόλαυση, δηλαδή η ταχύτητά τους δεν είναι αισθητή.

01)Σινκανσέν (Shinkasen), Ιαπωνία, 581 χλμ/ώραimage

image


Αυτό το μέγιστο αποτέλεσμα χρονομέτρησης το έκανε ένα πειραματικό τρένο Σινκασέν το 2003 χωρίς επιβάτες, ενώ τα κανονικά τρένα ταξιδεύουν με ταχύτητα περίπου 320 χλμ/ώρα.
Η ιστορία αυτή αρχίζει το 1964 με το πρώτο τρένο, χαϊδευτικά ονομάζεται «τρένο σφαίρα» ή αλλιώς «τρένο-βέλοs», το οποίο μεταφέρει τους επιβάτες μεταξύ του Τόκιου και της Οσάκα με ταχύτητα 210 χλμ/ώρα – κάποτε το ίδιο αυτό τρένο διάσχισε την απόσταση αυτή για 4 ώρες, εφ’όσουν σήμερα οι διάδοχοί του την ιδία απόσταση την διασχίζουν για 2 ώρες και 25 λεπτά. Εκ πείρας μου μπορώ να πω ότι το ταξίδι αυτό είναι μια πραγματική απόλαυση, με το Σινκανσέν έχω ταξιδέψει στην εξής διαδρομή Κομπέ-Οσάκα-Τόκιο για 3 ώρες, ενώ με αυτοκίνητο η ιδία απόσταση διασχίζεται σε 8 ώρες.
Ένα μοναδικό τρένο από την ταχεία και πολυτελή σειρά 500 του Σινκανσέν κοστίζει 40 εκατομμύρια δολάρια. Τα έξοδα της χώρας του ανατέλλοντος ηλίου αυξάνονται λόγω του γεγονός, ότι στην διαδρομή του χτίζονται πολλές σήραγγες, ενώ όμως οι Γάλλοι, για παράδειγμα, προτιμούν το δικό τους TVG να ανεβαίνει ομαλά  τους λόφους και τα βουνά. Παρ’όλα αυτά, σε μια χώρα, όπως είναι η Ιαπωνία, όπου δεν υπάρχουν τυχαία πράγματα, παρά την τιμή ενός τρένου και την τιμή του διαβατηρίου του, αυτό είναι το προτιμότερο είδος μεταφοράς των Ιαπώνων, οι οποίοι καθημερινά διασχίζουν τεράστιες αποστάσεις.

02)TGV, Γαλλία, 575 χλμ/ώρα
image

Η περηφάνια των Γάλλων είναι το TGV (Train a Grande Vitesse), το οποίο τον Απρίλιο του 2007 κάνει παγκόσμιο μέγιστο αποτέλεσμα, αναπτύσσοντας την ταχύτητα των 575 χλμ/ώρα, ενώ η συνηθισμένη ταχύτητα, με την οποία μεταφέρουν επιβάτες είναι 300-320 χλμ/ώρα. Σε σύγκριση με το Σινκανσέν η διαφορά είναι, ότι τα γιαπωνέζικα τρένα υψηλής ταχύτητας κινούνται με μαγνητικά μαξιλάρια. Η ακτίνα στροφής είναι πολύ μεγάλη, ώστε οι επιβάτες δεν νιώθουν την φυγόκεντρο δύναμη, που προκαλείται από την υψηλή ταχύτητα. Έχουν δυνατότητα να ανεβαίνουν πολύ πιο απότομες ανηφόρες από τα συνηθισμένα. Όλη του η διαδρομή  περιβάλλεται από ειδικούς αισθητήρες, σε περίπτωση που στις γραμμές υπάρχει κάποιο αντικείμενο.

03)Σαγκάη Μάγλεφ (Shanghai Maglev), Κίνα, 501 χλμ/ώραimage

Το 2007 ο Οργανισμός σιδηροδρόμων Κίνας έθεσαν εν λειτουργία πάνω από 6000 χλμ. σιδηροδρομικές γραμμές, στις οποίες τα τρένα έχουν δυνατότητα να ταξιδεύουν με 200 χλμ/ώρα.
Εδώ θα αναφέρουμε και το Σαγκάη Μάγλεφ (Shanghai Maglev), το οποίο συνδέει το αεροδρόμιο γύρω στη Σαγκάη με το οικονομικό κέντρο της πόλης, και σε μερικά μέρη κινείται με 430 χλμ./ώρα. Σε κάθε κουπέ υπάρχει ηλεκτρονικός πίνακας, της οποίας οθόνης εμφανίζεται η ταχύτητα με την οποία ταξιδεύουν σε καθεμία στιγμή.
Η διαδρομή και τα τρένα Σαγκάη Μάγλεφ (Shanghai Maglev) χτίστηκαν από την γερμανική εταιρεία Bombardier και τέθηκαν σε λειτουργία τον Ιανουάριο του  2004. Η πατενταρισμένη από τους Γερμανούς μηχανικούς ιδέα – μαγνητικό μαξιλάρι από το 1934 είναι και η βασική μαγνητική τεχνολογία αυτών των τρένων. Αυτά πρώτα ανασηκώνουν το τρένο 10 μμ. πάνω από την γραμμή, ύστερα από το οποίο οι μαγνήτες ξανά βοηθούν όσον αφορά την επιτάχυνση και την πέδηση. Η μέση υψηλότερη ταχύτητα οφείλεται στην μειωμένη δύναμη της τριβής.

04)ΚΤΧ Νότια Κορέα, 352 χλμ/ώραimage


Νοτιοκορεάτικο δίκτυο υψηλής ταχύτητας ΚΤΧ (Korea Train Express) τίθεται σε λειτουργία το 2004. Τα τρένα μοντέλο ΗSR-350-x, βασίζοντας στα γαλλικά TGV, σειρά R, πειραματικά αναπτύσσουν την ταχύτητα  352 χλμ/ώρα. Η φιλοδοξία της Νοτιάς Κορέας είναι έως 2011 η χωρά τους να διαθέτει δικά της τρένα της επόμενης γενιάς, τα οποία να ταξιδεύουν με ταχύτητα 400 χλμ/ώρα. Έως αυτή την στιγμή τα τρένα που παράγουν τα επισημαίνουν ως G7, και αποτελούνται από σώμα αλουμινίου. Ο λόγος σε σχέση μ’αυτό το γεγονός είναι το εξής: η συχνότητα των βλαβών είναι πολύ μεγάλη, και τα εξαρτήματα εισάγονται πολύ αργά από την Γαλλία, το οποίο επιβάλει ένα κατάλληλο τρένο να το αποσυναρμολογήσουν και να το εκμεταλλευτούν ως ξεχωριστά εξαρτήματα.

05)Εύρωσταρ, Ευρώπη, 335 χλμ/ώρα
image

Το τρένο είναι ένα από τα σύμβολα της Ενωμένης Ευρώπης και συνδέει τις πόλεις μεταξύ των κρατών Μεγάλης Βρετανίας, Γαλλίας και Βελγίου. το μέγιστο αποτέλεσμα, κατά την διάρκεια της δοκιμής του, είναι 334,7 χλμ/ώρα, η ταχύτητα, η οποία συνήθως αναπτύσσεται είναι περίπου 300 χλμ/ώρα. Έχει και το ρεκόρ για το μακρύτερο ταξίδι της υψηλής ταχύτητας. Κατά την διαδρομή του χρησιμοποιείται το γαλλικό σύστημα αυτόματης προειδοποίησης, το οποίο χρησιμοποιούν και τα τρένα TGV. Τα σήματα εκπέμπονται από τις κεραίες, μετατρέπονται ψηφιακώς και εμφανίζονται στην οθόνη, η οποία βρίσκεται μπροστά στον μηχανοδηγό τρένου. Το Εύρωσταρ διαθέτει τρία συστήματα πέδησης, με τέσσερις δίσκους σε κάθε άξονα και φρένα, τα οποία ενεργούν άμεσα επί των τροχών της ατμομηχανής. Η κοινή τους προσπάθεια επιτρέπει στο τρένο, το οποίο κινείται κατά 300 χλμ/ώρα, να σταματήσει για 65 δευτερόλεπτα (για την οποία χρονική διάρκεια το Εύρωσταρ διασχίζει 3500 μέτρα).

06)THSR, Ταϊβαν, 315 χλμ/ώραimage
Το σχέδιο των τρένων υψηλής ταχύτητας, αυτής της σχετικά μικρής χώρας δεν αποτελεί εμπόδιο για να

βρίσκεται στην κατάταξη των μεγαλύτερων ιδιωτικών επενδύσεων στον κόσμο (15 δισεκατομμύρια δολάρια), και ο 10-ος εκατομμυριοστός επιβάτης έχει αναφερθεί μόλις 9 μήνες μετά την εφαρμογή του σχεδίου αυτού.
Το TSHR (Taiwan High Speed Rail) συνδέει  την πρωτεύουσα Ταϊπέι με την νότια πόλη του νησιού – Καουσιούν.  Στις 5 Ιανουαρίου 2007 έχουν αποκαλύψει το σχέδιο υψηλής ταχύτητας, διασχίζοντας για 90 λεπτά την απόσταση μεταξύ των δυο πόλεων.
Κατ’αρχάς το Ταϊβαν  έχει διαλέξει το γερμανικό σχέδιο ICE (Inter City Express), ενώ στην συνέχεια πήρε την απόφαση προς όφελος του Σινκανσέν, πρώτα απ΄όλα όμως εξαιτίας της εμπειρίας των Ιαπώνων όσον αφορά την κατασκευή  των σιδηροδρομικών γραμμών υψηλής ταχύτητας σε σεισμικές περιοχές.

07)AVE, Ισπανία, 300 χλμ/ώραimage
Το AVE (Alta Velocidad Espanola) είναι η περηφάνια του Οργανισμού σιδηροδρόμων Ισπανίας. Αυτή την στιγμή κατασκευάζεται μια διαδρομή, η οποία θα περνάει από τα Πυρηναία, για να συνδέσουν το δικό τους δίκτυο με αυτό της Γαλλίας.
Η πρώτη διαδρομή ξεκίνησε το 1992 προς τιμή της Παγκόσμιας έκθεσης στην Σεββίλη, συνδέοντας την πόλη με την πρωτεύουσα  Μαδρίτη.

08)ICE, Γερμανία, 300 χλμ/ώραimage
Το ICE (Inter City Express) κινείται με ταχύτητα 300 χλμ/ώρα. Οι Γερμανοί, που είναι γνωστοί με την συμφεροντολογία και την πρακτικότητά τους απέρριψαν την ευκαιρία το τρένο και η χάραξη να είναι σε απόλυτη ταύτιση και αρμονία, και στηριχτήκαν στα τρένα υψηλής ταχύτητας, τα οποία ταξιδεύουν στις συνηθισμένες σιδηροδρομικές γραμμές, το οποίο γεγονός εξοικονόμησε στην Γερμανία δισεκατομμύρια μάρκα και ευρώ από την κατασκευή των ειδικών χαράξεων.
Το όφελος από την πρακτικότητα των Γερμανών γίνεται γνωστό και στο γεγονός, ότι τα τρένα ICE εξυπηρετούν τους προορισμούς και εκτός χώρας, όπως για παράδειγμα Βιέννη, Ζυρίχη, Βρυξέλλες κλπ., εξαιτίας του κανονικού σιδηροδρομικού δρόμου.
Η Γερμανία επιτυχώς πουλάει τα τρένα της ICE στο εξωτερικό – π.χ. οι συμφωνίες με την Κίνα και την Ρωσία, οι οποίες θα εξοπλίσουν τις εξής γραμμές – Πεκίνο-Τιάνζιν, Μόσχα - Αγία Πετρούπολη (Σανκτ Πέτερμπουργκ) και Μόσχα – Νίζνι Νόβγκοροντ).

09)TAV, Ιταλία, 300 χλμ./ωραimage
Η Ιταλία είναι η πρώτη χώρα στον κόσμο, η οποία κατασκεύασε τρένα υψηλής ταχύτητας ακόμα στα 30 χρόνια του προηγούμενου αιώνα, ενώ στην συνέχεια καθυστέρησε στην ανάπτυξή της. Το 1978 το Treno Alta  Velocita SpA (TAV), έθεσε εν λειτουργία τρένο μεταξύ της Ρώμης και της Φλωρεντίας, το οποίο αναπτύσσει 253 χλμ/ώρα.
Όλοι στην Ιταλία ονομάζουν αυτά τα τρένα Εύρωσταρ, έστω και να μην έχουν καμιά σχέση με το Εύρωσταρ της Αγγλίας, της Γαλλίας και του Βελγίου. Στην ουσία η μάρκα «Εύρωσταρ» έχει εγγραφτεί εδώ και χρόνια από τον παραγωγό των φορτηγών «Iveco» και ο ίδιος έχει το δικαίωμα να διαθέτει με την συγκεκριμένη μάρκα όπως θελήσει. Δηλαδή τα τρένα TAV λειτουργούν στην Ιταλία υπό το εμπορικό σήμα «Εύρωσταρ».
Αυτή την στιγμή η Ιταλία διαθέτει τρις γραμμές υψηλής ταχύτητας – Ρώμη-Φλωρεντία, Ρώμη – Νaπολη και Μιλάνο – Τορίνο, ενώ στην συνέχεια αναμένεται να συνδεθούν με την Γαλλία, Ελβετία, Αυστρία και την Σλοβενία.

10)Πεντολίνο, Ιταλία, 250 χλμ/ώρα
Η ταχύτητα, που αναπτύσσουν τα τρένα Pendolino και  New Pendolino Trenitalia είναι 250 χλμ/ώρα. Διάφοροι τύποι των τρένων αυτών υπάρχουν στην Μεγάλη Βρετανία, Φιλανδία και άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
Μεγάλη εντύπωση κάνει το όνομα, το οποίο έχει σχέση με την γνήσια τεχνολογία. Στα ιταλικά η λέξη «πεντολίνο» είναι υποκοριστικό του «εκκρεμούς». Τα τρένα διαθέτουν ειδικό μηχανισμό, που τους επιτρέπει να κλίνουν με μεγάλη ταχύτητα στις στροφές. Η μεγαλύτερη στροφή είναι 8 μοίρες, το οποίο επιτρέπει στο μοντέλο New Pendolino να κάνει την στροφή με ταχύτητα 35% υψηλότερη σε σύγκριση με τα κανονικά τρένα, βεβαίως με μεγαλύτερη ασφάλεια και άνεση.

by SociaLMagazinE

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

add a comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Sample text

Alexa

Sample Text

Τις καταγγελίες, τα παράπονα και τις απόψεις σας στείλτε τα στο: koroniotiskostas@gmail.com