Δεν άφησα ποτέ το σχολείο να εμποδίσει τη μόρφωση μου, είχε πει κάποτε ο, κατά Ουίλιαμ Φώκνερ, πατέρας της αμερικάνικης λογοτεχνίας, Μαρκ Τουέιν.
Πιστός στη ρήση του, εργάστηκε για πολλά χρόνια ως τυπογράφος, σκιτσογράφος και αρθρογράφος αναλαμβάνοντας ο ίδιος την εκπαίδευση του σε τοπικές βιβλιοθήκες.
Ήταν ένα παράδειγμα που ακολούθησαν πολλές μεγάλες προσωπικότητες της παγκόσμιας ιστορίας.
Άλμπερτ Αϊνστάιν
Παρά τα προβλήματα λόγου που εμφάνισε σε πολύ νεαρή ηλικία, ο Άλμπερτ Αϊνστάιν ήταν ένας από τους καλύτερους μαθητές της τάξης του παρουσιάζοντας ιδιαίτερη έφεση στην κατασκευή μηχανισμών και μοντέλων. Λίγο αργότερα έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τα μαθηματικά και τη φυσική και το 1889 ένας φίλος της οικογένειας τον μύησε στην Ευκλείδειο Γεωμετρία και στην φιλοσοφία του Καντ περί επιστημονικής λογικής.
Το 1894 παράτησε τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση απεχθανόμενος τις εκπαιδευτικές μεθόδους και τις αυταρχικές δομές του σχολείου κάτι για το οποίο αργότερα έγραψε την ακόλουθη ρήση: «Όλο το πνεύμα της μάθησης και της δημιουργικότητας χάνεται στο καθεστώς του σχολείου».
Ένα χρόνο μετά την απόφαση του να παρατήσει το σχολείο συνέγραψε την πρώτη του επιστημονική εργασία σχετικά με το μαγνητισμό.
Χένρι Φορντ
Ο θάνατος της μητέρας του το 1876, ήταν ένα καθοριστικό γεγονός στη ζωή του Χένρι Φορντ. Σε ηλικία μόλις 16 ετών αποφάσισε να εγκαταλείψει την οικογένεια του, την οικογενειακή φάρμα και την εκπαίδευση για να εργαστεί ως μαθητευόμενος μηχανοτεχνίτης στο Ντιτρόιτ.
Κατά τη διάρκεια μιας σύντομης επιστροφής του στην φάρμα, έμαθε να χειρίζεται μια ατμομηχανή της Westinghouse και αργότερα προσελήφθη από την εταιρεία για να παρέχει τεχνική υποστήριξη στης μηχανές της.
Λίγο αργότερα μεταπήδησε στην εταιρεία φωτισμού του Τόμας Εντισον και έγινε αρχιμηχανικός το 1893. Η δουλειά αυτή του παρείχε το χρόνο και τα χρήματα για να πειραματιστεί με τις δικές του μηχανές που οδήγησαν στο πρώτο του αυτοκίνητο, το Ford Quadricycle.
Κατά τη διάρκεια του πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου ο Γουόλτ Ντίσνει παράτησε το σχολείο για να καταταχθεί στο στρατό, ωστόσο δεν έγινε δεκτός λόγω ηλικίας και τελικά κατατάχθηκε στον Ερυθρό Σταυρό και υπηρέτησε ένα χρόνο στη Γαλλία ως οδηγός ασθενοφόρου. Πριν από αυτό είχε παρακολουθήσει νυχτερινά μαθήματα στο Ινστιτούτο Τέχνης του Σικάγο δείχνοντας ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τα καρτούν.
Με την επιστροφή του στην Αμερική, ο Ντίσνει εργάστηκε για ένα μικρό διάστημα στην εταιρεία Pesmen-Rubin, σχεδιάζοντας διαφημίσεις για εφημερίδες περιοδικά και θεατρικές παραστάσεις. Όταν τελείωσε η σύμβαση βρέθηκε άνεργος αδυνατώντας να προσληφθεί ακόμα και ως οδηγός ασθενοφόρου. Αυτό τον οδήγησε στο να ιδρύσει μαζί με τον Ubbe Iwerks τη δική του εταιρεία εμπορικής τέχνης. Αν και η επιχείρηση αυτή δεν πήγε ιδιαίτερα καλά, ήταν η αρχή της ενασχόλησης του Ντίσνει με τα καρτούν και τις επιχειρήσεις και σε λιγότερο από μια δεκαετία δημιούργησε το δικό του στούντιο στο Χόλιγουντ.
Τόμας Έντισον
Η αφηρημάδα ήταν η αιτία για το τέλος της σχολικής καριέρας του Τόμας Έντισον μετά από μόλις τρεις μήνες επίσημης εκπαίδευσης. Το έργο αυτό ανέλαβε η μητέρα του κατ’ οίκον. Η πρώτη επαφή του με τις επιστήμες ήταν τα κείμενα του Ρίτσαρντ Γκριν Πάρκερ με θέμα τις αρχές τις επιστημονικής φιλοσοφίας, του πειραματισμού και των φυσικών επιστημών.
Σε ηλικία 19 ετών και δουλεύοντας για τη Western Union ως χειριστής τηλεγράφου στη νυχτερινή βάρδια, είχε άπλετο χρόνο για να μελετήσει επιστημονικά αντικείμενα και να πειραματιστεί. Ένα τέτοιο πείραμα του κόστισε τη δουλειά του, όταν έχυσε θειικό οξύ από μια μπαταρία που, διαπερνώντας τα ξύλινα πατώματα, έφτασε μέχρι το γραφείο του διευθυντή του.
Μερικές από τις πρώτες εφευρέσεις του Έντισον έγιναν λίγο μετά την απόλυση του από τη Western Union.
Γιος δύο αγράμματων αγροτών, ο Αβραάμ Λίνκολν φοίτησε σε σχολείο μόνο 18 μήνες. Ωστόσο, ήταν ενθουσιώδης αναγνώστης και, ως ενήλικας, κατάφερε να αποκτήσει πτυχίο νομικών διαβάζοντας βιβλία που δανειζόταν από φίλους του.
Ένα άλλο καθοριστικό γεγονός για την πολιτική του καριέρα ήταν ότι ο πατέρας του είχε ιδιαίτερο ταλέντο στην αφήγηση ιστοριών. Ο μικρός Λίνκολν άκουγε τις ιστορίες, προσπαθούσε να τις καταλάβει, να τις απομνημονεύσει και αργότερα να τις προσαρμόσει ώστε να μπορεί να τις διηγείται με επιτυχία.
Οι ατελείωτες ώρες που ξόδεψε σε αυτή την προσπάθεια ήταν η προπόνηση του στη ρητορική και στους λόγους που αργότερα θα έδινε ενώπιον του αμερικανικού λαού.
Γεννημένος στη Μασαχουσέτη, ο Βενιαμίν Φραγκλίνος ήταν το 15ο από τα 17 παιδιά ενός κηροποιού. Τα οικονομικά της οικογένειας επέτρεπαν μόνο δύο χρόνια σχολικής μόρφωσης, ωστόσο ο Φραγκλίνος εγκατέλειψε το σχολείο λίγους μήνες μετά την εγγραφή του.
Το έργο της μόρφωσης του το ανέλαβε ο ίδιο διαβάζοντας διαβάζοντας μανιωδώς. Εκτός από ιδρυτής του Αμερικάνικου Έθνους και σημαντικός διπλωμάτης, ο Φραγκλίνος ήταν ο εφευρέτης του αλεξικέραυνου, των γυαλιών οράσεως, του αποστασιόμετρου και μιας γυάλινης αρμόνικας.
Αν και ποτέ δεν κατάφερε να ολοκληρώσει τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ο Τζέιμς Κλαρκ πήρε το διδακτορικό του στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές στα μέσα της δεκαετίας του 1970 και αργότερα έγινε καθηγητής στο Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ από το 1979 έως το 1982.
Βασιζόμενος στην έρευνα του για την προβολή εικόνων σε ηλεκτρονικούς υπολογιστές, ίδρυσε το 1982 την εταιρεία Silicon Graphics. Λίγα χρόνια αργότερα η εταιρεία αυτή ήταν ο κύριος παραγωγός τρισδιάστατων γραφικών σε ταινίες του Χόλιγουντ.
Βλέποντας τη δυναμική του ίντερνετ, ίδρυσε τη Netscape Communications που εκτός από τον πρώτο ισχυρό αντίπαλο του Internet Explorer δημιούργησε και τη μόδα των αρχικών προσφορών στη Wall Street.
Η φούσκα των εταιρειών πληροφορικής τον βρήκε κερδισμένο κατά δύο δισεκατομμύρια δολάρια περίπου (αρχικό κεφάλαιο 5 εκατομμύρια) και τον έχρισε πρώτο δισεκατομμυριούχο του ίντερνετ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου