Δεκαπέντε χιλιόμετρα βόρεια της Στοκχόλμης, στο σημείο όπου ενώνονται δύο ευρωπαϊκοί αυτοκινητόδρομοι, οι Σουηδοί σχεδιάζουν να κατασκευάσουν μία διασταύρωση τριών επιπέδων - τη μεγαλύτερη στη χώρα. Καθώς το κολοσσιαίο έργο αναμένεται να αλλάξει ριζικά το πρόσωπο μιας πόλης που όλο και εξαπλώνεται, η τοπική αρχή μεταφορών πραγματοποίησε διαγωνισμό για την ανάδειξη ενός σχεδίου, που θα υποδέχεται όσους θα εισέρχονται στη Στοκχόλμη από το συγκεκριμένο σημείο, «δένοντας» αρμονικά με το τοπίο.
Η ριζοσπαστική πρόταση του δανέζικου Bjarke Ingels Group (BIG) κέρδισε κατά κράτος. «Το μεγαλοπρεπές κοίλο σχήμα αυτής της πρότασης αποτελεί μια ιδιοφυή λύση που αλληλεπιδρά με τη γεωμετρία της διασταύρωσης, δημιουργώντας ταυτόχρονα ένα αστικό πλαίσιο, το οποίο ενώνει τις περιοχές περιμετρικά του σημείου», αναφέρει στο κείμενο της απόφασής της η κριτική επιτροπή. Τι ακριβώς είναι όμως αυτός ο αιωρούμενος καθρέφτης, που στην πραγματικότητα αποτελεί ένα μόνο στοιχείο της πρότασης;
Για να κατανοήσει κανείς τη χρησιμότητά του, θα πρέπει να αναφερθεί ότι οι δρόμοι που θα τέμνονται, θα διαιρέσουν τη γύρω περιοχή σε τέσσερις γειτονιές. Οι κάτοικοι της μίας δεν θα βλέπουν την άλλη, αφού η διασταύρωση θα λειτουργεί ως οπτικό εμπόδιο, ενώ και η πρόσβασή τους στις υπόλοιπες γειτονιές θα είναι δύσκολη. Η πρόταση των BIG ωστόσο, συνδέει και πάλι τις περιοχές αυτές μέσω ενός κυκλικού πεζόδρομου και ποδηλατόδρομου, ο οποίος θα τις περιβάλλει, συνδέοντας εμπορικά κέντρα με γυμναστήρια ή ακόμη και ένα τέμενος.
Μέσα στην κυκλική αυτή κατασκευή, οι BIG οραματίζονται μια τεράστια καταπράσινη πεδιάδα, που θα περιλαμβάνει πευκοδάση, βελανιδιές, βάλτους, λοφίσκους.
Όσο για τον αιωρούμενο καθρέφτη, το κάτω μέρος του θα λειτουργεί ως καθρέφτης - ακριβώς πάνω στην είσοδο της Στοκχόλμης- ο οποίος θα ενισχύει την ορατότητα των οδηγών σε ένα σημείο, όπου σημειώνονται συχνά ατυχήματα. Στο 30% της επιφάνειάς του θα υπάρχουν ηλιακοί συλλέκτες, χάρη στους οποίους θα καλύπτονται οι ενεργειακές ανάγκες 235 σπιτιών στην περιοχή.
Πηγή:www.naftemporiki.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου