Υπάρχουν διάφορα θέματα που πρέπει να προσέξετε για να αυξήσετε την απόδοση της ιστοσελίδας σας, δημιουργώντας τις προϋποθέσεις ανάπτυξης και υψηλού ROI (Return of Investment) σε σας και στους πελάτες σας.
Τα σημαντικά σημεία που πρέπει να προσέξει οποιοσδήποτε ιδιοκτήτης - σχεδιαστής ιστοσελίδας που μπορούν να βελτιώσουν την μακροχρόνια απόδοση
της είναι τα παρακάτω:
- Εύχρηστο UID (user interface design)
Η εύκολη πλοήγηση και η «ξεκούραστη» περιήγηση των επισκεπτών σας, στην ιστοσελίδα σας είναι κάτι το οποίο πρέπει να σας προβληματίσει.Ο επισκέπτης θα πρεπει να καθοδηγείται σε ενότητες, συνδέσμους και περιεχομενα που επιθυμείτε εσεις, χωρίς την χρήση πολλών κλικ. Οι τωρινοί απαιτητικοί χρήστες του διαδικτύου θέλουν να βρίσκουν την πληροφορία εύκολα και γρήγορα χωρίς περιττά κλικ. Ο ισορροπημένος συνδυασμός ποιοτικού design με την χρήση focal points σε μορφή προωθητικών γραφικών (promos) μαζί με εύκολη πλοήγηση είναι το
αποτέλεσμα που θα κερδίσει τον σημερινό επισκέπτη. Συστήνεται η χρήση του γνωστού pathway σε κάποιο σημείο κάτω απο κάποιο μενού και σίγουρα πάνω απο την περιοχή που εμφανίζεται το περιεχόμενο.
Επίσης κοινή τακτική είναι η χρήση διάφορων άλλων μικρών εργαλείων, τα οποία βοηθούν τους επισκέπτες στην πλοήγηση τους στην ιστοσελίδα σας, όπως το γνωστό σε όλους μας Resize Font,μετάφραση της ιστοσελίδας με την χρήση κάποιας υπηρεσίας(google translate,babelfish)
- Καθορισμός και αξιολόγηση των στόχων σας.
Αναλύστε τις ανάγκες και τους στόχους του πελάτη σας. Με τη πάροδο του χρόνου αξιολογήστε την πορεία της ιστοσελίδα σας και διαμορφώστε νέους στόχους που να προσεγγίζουν την μελλοντική εικόνα της αγοράς. Αποτυπώστε τα μηνύματα σας εμπορικής ή κοινωνικής φύσεως μέσω σωστών προωθητικών ενεργειών. Τέτοιες ενέργειες μπορεί να είναι κάποιο μηνιαίο newsletter, ένα group στο δημοφιλές facebook, χρήση στοχευμένων διαφημίσεων σε κάποια υπηρεσία(google adsense), ή κάποια κουπόνια έκπτωσης για τους πελατες σας, ακόμη και προσωπικά δώρα σε αυτούς.
Η συνεχής παρακολούθηση των στατιστικών στοιχείων, η ανάλυση της συμπεριφοράς των επισκεπτών σας θα σας βοηθήσει να βελτιώστε αισθητά την
απόδοση της ιστοσελίδας σας. Αναπροσαρμόστε την στρατηγική σας εξετάζοντας όλα τα στοιχεία που μπορείτε να εκμεταλλευτείτε ώστε να
δημιουργήσετε μια ρεαλιστική προσέγγιση που θα κάνει τους επισκέπτες να σας εμπιστευθούν.
- Καθορισμός και παρακολούθηση του ενδιαφερόμενου κοινού (target group)
Ένας σημαντικός παράγοντας που είναι βασικός και συγκαταλέγεται στην ευρύτερη έννοια του Marketing και της διαφήμισης είναι η επιλογή του target group. Η εμφάνιση της ιστοσελίδας θα πρέπει να προσαρμόζεται με τις αρέσκειες του κάθε target group. Tα χρώματα και η φιλοσοφία του διαδικτυακού τόπου θα πρέπει να είναι διαμορφωμένα εικαστικά ώστε να έλκουν το ενδιαφερόμενο κοινό. Παράδειγμα, τα διάφορα game sites ως συνήθως φτιάχνονται σε σκούρα χρώματα, ώστε να δημιουργηθεί μια ανάλογη σκοτινή ατμόσφαιρα στην ιστοσελίδα, ίδια με αυτήν των διάφορων παιχνιδιών. Τα διάφορα adults sites ως συνήθως παρουσιάζονται σε χρώματα ροξ ή κόκκινο, ενω αντίθετα τα εταιρικά sites έχουν φωτινά χρώματα.
Προτείνετε εγκατάσταση αναβαθμισμένων στατιστικών όπως Google Analytics ή άλλων πληρωμένων στατιστικών υψηλών αναλύσεων ώστε να γνωρίσετε τους διαδικτυακούς χρήστες που σας επισκέπτονται. Μπορείτε να μάθετε την συμπεριφορά τους αναλύοντας διάφορα σημαντικά στοιχεία που σας επιτρέπουν να γνωρίζετε ολοκληρωμένα τα βήματα που ακολούθησαν, ποιές επιμέρους σελίδες επισκεφτήκανε περισσότερο, τα σημεία ενδιαφέροντος, χρόνους, σημεία εξόδου και πολλά άλλα.
Εκμεταλλευτείτε διάφορα web master tools διαδεδομένων μηχανισμών αναζητήσης και επαγγελματικά addons όπως το Seoquake για να αντλήσετε συμπληρωματικές πληροφορίες.
- Χρήση τεχνικές SEO
Ασχέτως του βεληνεκούς του πελάτη, τα αποτελέσματα ενός πετυχημένου SEO αποτελούν δωρεάν μακροχρόνια προώθηση και διαφήμιση. Ακολουθήστε όλες τις τεχνικές για μέγιστη απόδοση SEO που θα σας φέρουν ένα βήμα μπροστά από τον ανταγωνισμό, θα σας «σκαρφαλώσουν» στις πρώτες θέσεις αυξάνοντας τις πιθανότητες επιτυχίας.
Οι μηχανές αναζήτησης αποτελούν το γρήγορο εργαλείο εύρεσης της πληροφορίας που αναζητά ο χρήστης του διαδικτύου. Ο χρυσός οδηγός πλέον έχει αντικατασταθεί από τους διαδεδομένους μηχανισμούς αναζήτησης όπως το Google που φιλτράρουν και ελαχιστοποιούν τις πιθανότητες, καταλήγοντας στην τελική πληροφορία. Καταχωρήστε την ιστοσελίδα σας στα διάφορα directories, ανταλλάξτε μερικά links με άλλες σχετικές ιστοσελίδες, αλλά πιο σημαντικό είναι το περιεχόμενο της ιστοσελίδας. Δείτε και διαβάστε παρακάτω.
- Ανανέωση και σωστή διαχείριση περιεχομένου
Με τον καιρό η αύξηση της πληροφορίας και γενικότερα του περιεχόμενου ενός website έχει σαν αποτέλεσμα την δύσκολη πλοήγηση και την συμφόρηση του επισκέπτη. Προσπαθήστε στην αρχή του κάθε web project, ειδικότερα στο design phaze να μελετάτε το περιεχόμενο που θα φιλοξενήσει ένας διαδικτυακός τόπος, να σχεδιάσετε το αντίστοιχο layout που θα το προβάλει χωρίς να δημιουργεί προβλήματα στην μελλοντική ηλεκτρονική περιήγηση
του επισκέπτη. Αυτό ισχύει για όλων των ειδών διαδικτυακών εφαρμογών από blogs μέχρι και μεγάλα portals.
Η συχνή ανανέωση και η σωστή διαχείριση περιεχομένου σας βοηθάει να βελτιώσετε την απόδοση της ιστοσελίδας σας. Αρχειοθετήστε το άχρηστο περιεχόμενο και δώστε έμφαση σε ενότητες που είναι πιο σημαντικές και εστιάζουν σε πιο επίκαιρους σκοπούς. Προσπαθήστε να γράφετε άρθρα τα οποία θα προσελκύσουν την προσοχή των επισκεπτών, σε καθημερινή βάση. Αν είναι δυνατόν, θα πρέπει να καλύπτουν και μερικές πτυχές τις επικαιρότητας αν το περιεχόμενο θα παρουσιάζεται σας νέα ή ειδήσεις.
- Προσθήκη blog
Εάν έχετε τον χρόνο ή το διαθέσιμο προσωπικό προτείνετε να δημοσιεύσετε ένα blog που να συνοδεύει την ιστοσελίδα σας. Η προσθήκη ενός blog θα σας βοηθήσει να αποκτήσετε καλύτερη επικοινωνία με τους επισκέπτες και τους πελάτες σας. Όχι μόνο είναι ένα σημαντικό εργαλείο το οποίο θα αυξήσει την επισκεψιμότητα και θα φέρει θετικά αποτελέσματα SEO, αλλά θα δώσει έναν πιο διαδραστικό χαρακτήρα στην διαδικτυακή σας προβολή.
Πολλές εταιρίες του εξωτερικού έχουν υιοθετήσει την ιδέα του blog για να παρέχουν online εξυπηρέτηση με ηλεκτρονική επικοινωνία καθιστώντας ένα πιο εργονομικό μοντέλο customer service. Έχουν στηθεί ολόκληρα τμήματα που παρακολουθούν το online reputation μιας εταιρίας ή οργανισμού χρησιμοποιώντας το blog ως την πηγή πληροφοριών και απαντήσεων σε ερωτήσεις επισκεπτών - πελατών.
Το blog εν ολίγης σας δίνει την ευκαιρία να βελτιώνετε καθημερινώς την απόδοση ενός διαδικτυακού τόπου, παρέχοντας σημαντικές πληροφορίες στο ενδιαφερόμενο κοινό και σας βοηθάει συμπληρωματικά να ελέγχετε τα διάφορα σχόλια των χρηστών που δημοσιεύονται κατά καιρούς στο Internet προς εσάς ή τους πελάτες σας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου